Βιβλιοπρόταση και οργάνωση παιχνιδιών

Η σημερινή ανάρτηση έρχεται με αφορμή το βιβλίο που αποκτήσαμε πρόσφατα, "Μαθαίνω να τακτοποιώ όπως ο Νικόλας και η Χλόη" από την σειρά "Τα βιβλία μου Montessori" των εκδόσεων Κεντικελένη.




Είναι για παιδιά από 4 έως 7 ετών και ουσιαστικά τα προτρέπει να αναπτύξουν την αυτονομία τους, την εμπιστοσύνη στις δυνατότητες που ήδη έχουν, την καλλιέργεια της δημιουργικότητας τους. 
Προϋπόθεση όλων αυτών όμως είναι η δημιουργία ενός ενθαρρυντικού περιβάλλοντος κατάλληλα οργανωμένου για τις ανάγκες του παιδιού, πλούσιο σε ερεθίσματα και υλικά με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα του.
(Από την εισαγωγή του βιβλίου)

Το συγκεκριμένο βιβλίο το αγαπήσαμε για την όμορφη εικονογράφηση του, το απλό και κατανοητό του κείμενο καθώς επίσης και γιατί η ιστορία του είναι μια πραγματικότητα την οποία βιώνουμε αρκετά συχνά και εμείς ως γονείς αλλά και τα παιδιά με την καθημερινή ακαταστασία που προκύπτει από τα παιχνίδι τους, γι' αυτό μπορούν εύκολα να ταυτιστούν με τον ήρωα της ιστορίας και να ακολουθήσουν με την δίκη μας παρότρυνση το παράδειγμά του. 

Ο μικρός Νικόλας μετά το πάρτυ του αποφάσισε να βάλει σε μια τάξη τα παιχνίδια του, μιας και το χάος που επικρατούσε στο δωμάτιο δεν του άρεσε καθόλου.


Άρχισε λοιπόν να οργανώνει τα πράγματα του σε κατηγορίες με τη βοήθεια της μικρής του αδελφής Χλόης.
Σκέφτηκε πως το να μαζέψει κάποια παιχνίδια, να τα τοποθετήσει ψηλά στη ντουλάπα και να τα ξαναπάρει σε λίγο καιρό θα ήταν αρκετά βοηθητικό στο να αδειάσει ο χώρος αλλά και να του δώσει την εντύπωση σε λίγο καιρό, ότι έχει καινούργια παιχνίδια.


Συζητώντας με την γιαγιά του ενθουσιάστηκε με την ιδέα της, να κολλήσει ετικέτες έξω από τα κουτιά με τα παιχνίδια για να θυμάται πάντα τι υπάρχει μέσα σε κάθε κουτί.


Τέλος διαπίστωσε πως νιώθει πολύ όμορφα, χαρίζοντας κάποια παλιά αγαπημένα του παιχνίδια στην μικρή του αδελφή.


Στην τελευταία σελίδα του βιβλίου βρίσκουμε κάποιες συμβουλές από την συγγραφέα, οι οποίες εκτός των άλλων αναφέρονται στο να παρακινήσουμε μετά το τέλος της ανάγνωσης τα μικρά παιδιά, να οργανώσουν το δωμάτιό τους, να διαχειριστούν την ποσότητα των παιχνιδιών που έχουν στη διάθεσή τους, ώστε να αναπτύξουν την ικανότητα κατηγοριοποίησης και λογικής σκέψης κ.τ.λ.

Σε αυτό το σημείο θα σας δείξω πως οργανώνουμε εμείς τα παιχνίδια των παιδιών.
Αρχικά να πω, πως η οργάνωση είναι κάτι που αγαπώ και μου αρέσει και κυρίως τα πράγματα των παιδιών (παιχνίδια, ρούχα, παπούτσια, χειροτεχνίες, ζωγραφιές κ.α.) προσπαθώ πάντα να τα έχω οργανωμένα και τακτοποιημένα και για να τα βρίσκουμε όλα εύκολα και γρήγορα αλλά και να γινόμαστε το καλό παράδειγμα για εκείνα.

Στο δωμάτιο των παιδιών υπάρχουν παιχνίδια που μπορεί να τα παίξει και ο Νικόλας 4.5+ χρονών και ο Κάσσανδρος 21 μηνών, δεν υπάρχουν δηλαδή μικρά παιχνιδάκια που μπορεί να είναι επικίνδυνα για το μικρότερο παιδί.

Σε αυτό το έπιπλο από τα ΙΚΕΑ


αποθηκεύουμε κατά κατηγορίες διάφορα παιχνίδια όπως:
Το σπίτι της φάρμας Playmobil από την σειρά 123 και ότι ζωάκι έχουμε και δεν έχουμε,


Διαφόρων ειδών ξύλινα παιχνίδια και οτιδήποτε έχουμε σε τουβλάκια.


Παζλ, πλαστελίνες, αυτοκινητάκια, εργαλεία.


Η αγαπημένη μας κουζίνα και το μανάβικο που μετά το τέλος του παιχνιδιού φροντίζουμε να τα αφήσουμε όσο πιο τακτοποιημένα γίνεται.


Φυσικά υπάρχουν και παιχνίδια που δεν ανήκουν σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες ή δεν χωράνε μέσα στα συρτάρια, οπότε τα αποθηκεύουμε μέσα σε τέτοια καλάθια.


Τα λούτρινα ζωάκια τα μαζεύουμε μέσα σε αυτό το μπαούλο για να τα προφυλάξουμε από την σκόνη, γιατί δεν είναι κάτι που τα παιδιά θα παίξουν σε καθημερινή βάση.


Τα επιτραπέζια και οτιδήποτε περιέχει μικρά κομμάτια (lego, playmobil κ.α) τα έχουμε μαζέψει σε μια βιβλιοθήκη σε άλλο δωμάτιο του σπιτιού, στο οποίο έχει πρόσβαση πολύ εύκολα ο Νικόλας αλλά ο Κάσσανδρος όχι.


Κάποια tips που ακολουθώ αρκετά συχνά είναι: 


Το συχνό ξεκαθάρισμα από σπασμένα παιχνίδια ή παιχνίδια που δεν είναι πια λειτουργικά.

Μαζεύω, αποθηκεύω ή χαρίζω τα παιχνίδια που είναι για μικρότερη ηλικία από αυτή που έχουν φτάσει τα παιδιά (αυτό συμβαίνει κυρίως με παιχνίδια του Κάσσανδρου), άρα έχει χαθεί και το ενδιαφέρον προς αυτά.

 Παιχνίδια που δεν παίζονται για αρκετό καιρό και τα παιδιά δεν ασχολούνται πια μαζί τους τα μαζεύω, τα πηγαίνω στην αποθήκη και τα εμφανίζω πάλι μετά από κάποιο διάστημα.
(Η Μαρία από το Stunning Mommying, πριν λίγο καιρό έγραψε ένα πολύ κατατοπιστικό άρθρο για το Toy Rotation).

Σε όλη την διαδικασία της οργάνωσης επιδιώκω να συμμετέχουν και τα παιδιά (ο Νικόλας δηλαδή) γιατί πρώτον αφορά δικά τους πράγματα αλλά και για να μάθουν να συμμαζεύουν τον χώρο γύρω τους.



Εσείς τι ακολουθείτε για την αποθήκευση των παιχνιδιών;



Μπορεί να σας αρέσουν επίσης






Αν θέλετε να έρχονται όλες οι νέες αναρτήσεις  και όχι μόνο, στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο, μη ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή στο newsletter του blog.




Κάντε 👍 στην σελίδα Παιχνίδι και Δημιουργία  και γίνετε μέλη στην Κλειστή ομάδα του Παιχνίδι και Δημιουργία στο Facebook

Επίσης ακολουθήστε με σε Instagram και Pinterest


Σχόλια