Αναρτήσεις

Βιβλιοπρόταση και οργάνωση παιχνιδιών

Εικόνα
Η σημερινή ανάρτηση έρχεται με αφορμή το βιβλίο που αποκτήσαμε πρόσφατα, "Μαθαίνω να τακτοποιώ όπως ο Νικόλας και η Χλόη" από την σειρά "Τα βιβλία μου Montessori" των εκδόσεων Κεντικελένη . Είναι για παιδιά από 4 έως 7 ετών και ουσιαστικά τα προτρέπει να αναπτύξουν την αυτονομία τους, την εμπιστοσύνη στις δυνατότητες που ήδη έχουν, την καλλιέργεια της δημιουργικότητας τους.  Προϋπόθεση όλων αυτών όμως είναι η δημιουργία ενός ενθαρρυντικού περιβάλλοντος κατάλληλα οργανωμένου για τις ανάγκες του παιδιού, πλούσιο σε ερεθίσματα και υλικά με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα του. (Από την εισαγωγή του βιβλίου) Το συγκεκριμένο βιβλίο το αγαπήσαμε για την όμορφη εικονογράφηση του, το απλό και κατανοητό του κείμενο καθώς επίσης και γιατί η ιστορία του είναι μια πραγματικότητα την οποία βιώνουμε αρκετά συχνά και εμείς ως γονείς αλλά και τα παιδιά με την καθημερινή ακαταστασία που προκύπτει από τα παιχνίδι τους, γι' αυτό μπορούν εύκολα να ταυτιστούν με το

Καλώς μας ήρθες Άνοιξη/Δραστηριότητες με μέλισσες

Εικόνα
Η σημερινή ανάρτηση είναι η τέταρτη και τελευταία ανάρτηση για την Άνοιξη (η οποία καθυστέρησε λόγω Πάσχα) και αφορά τις μέλισσες. Για αρκετό καιρό στην λίστα με τα Παιδικά βιβλία που θέλω να αγοράσω ήταν και το βιβλίο Μέλισσες σε κείμενα του Wojciech Grajkowski, εικονογράφηση του Piotr Socha και των εκδόσεων Μικρή Σελήνη. Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και το βιβλίο έφτασε στα χέρια μας.  Για το συγκεκριμένο βιβλίο έχει γραφτεί μια αναλυτικότατη παρουσίαση στην Κόκκινη Αλεπού την οποία μπορείτε να διαβάσετε  εδώ . Εγώ με λίγα λόγια θα σας πω για το συγκεκριμένο βιβλίο, πως δεν πρέπει να λείπει από καμία βιβλιοθήκη. Το μέγεθος του βιβλίου, η ποιότητα του χαρτιού, η εικονογράφηση αλλά και οι επιστημονικές πληροφορίες που παίρνεις από κάθε σελίδα, σε κάνουν αυτό το βιβλίο να το αγαπήσεις. Απίστευτη πηγή πληροφόρησης για μικρούς και μεγάλους. Με αφορμή λοιπόν τις Μέλισσες  κάναμε κάποιες δραστηριότητες με τον Νικόλα ώστε να έρθουμε ακόμα πιο κοντά σε αυτό το μικρό α

Παιχνίδι εκμάθησης σχημάτων

Εικόνα
Η σημερινή ανάρτηση είναι ακόμα μια πρόταση από την φίλη μου Μαρία, την οποία υλοποίησε πριν λίγο καιρό με τα παιδάκια της στον Παιδικό Σταθμό. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αφορά την εκμάθηση των σχημάτων συνδυαστικά με τα χρώματα. Πριν λίγο καιρό δουλέψαμε με τα παιδάκια της τάξης μου τα βασικά σχήματα (τρίγωνο, τετράγωνο, κύκλο, ορθογώνιο), έτσι φτιάξαμε ένα παιχνίδι με στόχο εκτός από την εκμάθηση των σχημάτων, την επανάληψη των χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε) την καλλιέργεια της λεπτής κινητικότητας, την ικανότητα ταύτισης και αντιστοίχησης του ίδιου και τέλος των οπτικό κινητικό συντονισμό. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε είναι: Ένα κομμάτι χοντρό χαρτόνι (από χαρτόκουτο) Χαρτόνι κάνσον σε χρώματα κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε Μαρκαδόρους στα αντίστοιχα χρώματα Ψαλίδι Φύλλα πλαστικοποίησης Στο χοντρό χαρτόνι σχεδιάσαμε σε μπερδεμένη σειρά τα σχήματα ( 4 τετράγωνα, 4 κύκλους κ.ο.κ) ένα για κάθε χρώμα και τα χρωματίσαμε (όπως φαίνεται στην εικόνα

Ιδέες για Πασχαλινές Δραστηριότητες (μέρος Α')

Εικόνα
Αν και χρωστάω μία ακόμα ανοιξιάτικη ανάρτηση (αυτή με τις μέλισσες), σήμερα θα σας δείξω τις δικές μας Πασχαλινές ιδέες για να περάσετε όμορφα και δημιουργικά με τα πιτσιρίκια σας. Είτε είστε γονείς που συνεχώς ψάχνετε καινούργια πράγματα για να φτιάξετε με τα παιδάκια σας στο σπίτι, είτε είστε παιδαγωγοί και αναζητάτε δραστηριότητες για την τάξη σας, διαβάζοντας τούτη την ανάρτηση μπορεί να βρείτε πραγματικά κάτι που θα σας αρέσει και να το υλοποιήσετε. Δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω οτιδήποτε πασχαλινό, πριν εξηγήσω στο Νικόλα τι είναι το Πάσχα, τι γιορτάζουμε και γιατί επικρατεί αυτή η γιορτινή ατμόσφαιρα. Στο νηπιαγωγείο φυσικά η νηπιαγωγός ήδη τους έχει μιλήσει, αλλά θέλω και εγώ από τη μεριά μου να του εξηγήσω με λόγια που ταιριάζουν στην ηλικία του γιατί το Πάσχα θεωρείται η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης. Σε αυτό θα με βοηθήσει το βιβλίο της αγαπημένης  Μαμάς για σπίτι  Κατερίνας Δανδουλάκη-Χιόνη  και των εκδόσεων Άθως Παιδικά, "Το πρώτο Πάσχα" από την σε